Elektronikus zene és médiaművészet alapképzés

 
 
Az Elektronikus Zene és Médiaművészet BA képzés az elektronikus zeneszerzés, hangtervezés és kapcsolódó elektronikus művészetek (installáció, vizuális és újmédia-művészetek) alapjaiba vezeti be a hallgatót. Azoknak ajánljuk, akik elektronikus művészeti és kísérleti zenei formák területén alkotnak, érdeklődési területükhöz háttérismeretet, társművészeti tapasztalatokat és továbblépési lehetőségeket keresnek. A 3 éves (BA) alapképzés a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karának kiválóan felszerelt stúdióiban, laborjaiban valamint a szomszédos művészeti képzések adta inspiratív környezetben kap helyet.
A képzés nappali és levelező (állami finanszírozott és költségtérítéses) formában is indul.
 
A képzés során az alábbi kurzusok témakörei vezetnek be a számítógépes zene és hangművészet egyes területeibe:
  • alapozó ismeretek: filozófia, esztétika, szerzői jog, művészettörténet, zenetörténet, akusztika, zeneelmélet;
  • általános szakmai ismeretek: hangszínszolfézs, pszichoakusztika, elektronikus zenei lejegyzés, előadói gyakorlat, kutatás;
  • szakmai ismeretek: elektronikus és számítógépes zeneszerzői technikák, számítógépes zenei realizáció (additív szintézis, konkrét zene, fm, live coding stb), stílusgyakorlatok (szalagos és analóg technikák, kortárs zenei formák stb.), sound design (foley, játékhang-tervezés, rádiós gyakorlat stb.), hangszintézis és -analízis.
Részletesen lásd a tantervi hálóban.
 

Információk:

Az alapképzési szak megnevezése: Alkotóművészet és muzikulógia alapszak / Elektronikus zenei médiaművészet szakirány
Képzési forma:

A képzési idő félévekben: 6
Az oklevélben szereplő szakképzettség megnevezése: elektronikus zenei médiaasszisztens
Szakirányfelelősök: Dr. habil. Kovács Balázs (magyar nyelvű képzési formák), Bolcsó Bálint DLA (angol nyelvű képzés)

 
Felvételi információk:
A mellékletek között (az oldal alján) elérhető egy áttekintés, olvasmánylista, műjegyzék és portfolióminta, ami a felvételire való felkészüléshez ad segítséget. A felvételi eljárással kapcsolatos tudnivalók (jelentkezési határidők stb.) a felvi.hu oldalon találhatók. Nyílt napokat rendszerint novemberben és február első felében tartunk. Egyéb kérdések esetén elérhetőségeinken keresztül tudunk segíteni.
 
Oktatóink:
  • Bali János DLA habil. (zeneelmélet)
  • Baracskai Zlatko, PhD (hangszintézis Supercollider és Max4Live környezetben)
  • Bolcsó Bálint, DLA (zeneszerzés, zeneelmélet)
  • Borosi Gábor (stúdiógyakorlat, Live bevezető, workshop-ok)
  • Djindji Ergimen (audio-vizuális programozás)
  • Ferenci Erazmus (művészeti rádiózás)
  • Gocsál Ákos (fonetika)
  • Horváth Gábor (fotó)
  • Nikolaus Gerszewski (előadói gyakorlat)
  • Kolozsvári Lajos (game sound design)
  • Kovács Balázs, PhD, szakirányfelelős (zenei informatika és médiaművészetek, zeneesztétika, kutatás különösképp webaudio)
  • Kovács Szilvia (hangművészeti projektek)
  • Labus Máté (videóművészet)
  • Laborci Gergely (programozás)
  • Márton Péter (szintetizátor-építés)
  • Sőrés Zsolt (filmhang, improvizáció)
  • Vas Bence, DLA habil. (akusztika)
  • Weber Kristóf (számítógépes kottaszerkesztés)
 
Tiszteletbeli, már nem aktív oktatóink:
  • Danczi Csaba László, PhD (pszichoakusztika)
  • Simongáti-Farquhar András (hang-akusztika, matematika)
  • Szigetvári Andrea DLA
  • Vidovszky László, prof. emeritus
 
Infrastruktúra:
  • 2x stúdió, Genelec monitorokkal (2.1 / 5.1 és sztereó rendszerek)
  • 1x multimédia labor, Apple hardverekkel és Genelec monitorokkal
  • 1x műhely
  • 1x rádióstúdió
  • 1x flexibilis szemináriumi helyiség
  • analóg és moduláris szintetizátorok, egyéb hangkeltő- és feldolgozó eszközök
 
A szakirányon készült szakdolgozatok: (a lista nem teljes)
  • A hangszín érzékelése és fejlesztése (Pap Ferenc, 2013)
  • A lehetetlen zene - Conlon Nancarrow és öröksége (Kiss Rajmund, 2014)
  • A Mesterséges Intelligencia kifejlődése, jelentősége és használata az elektronikus zenében (Mozsdényi Péter, 2017)
  • A mechanikusan vezérelt hangszerek története (Molnár-Megyeri Róbert, 2013)
  • A tér felhasználhatóságának sokszínűsége a zenei kompozíciókban (Sabján Zoltán, 2015)
  • A zene és a vizualitás fúziója (Szabó Lajos Sebestyén, 2014)
  • Akuzmatikus zene - A konkrét zenétől a hangmint alapú zeneiparig (Molnár Tamás, 2017)
  • Az OSC alapjai és művészeti felhasználásának lehetőségei (Kolozsvári Lajos, 2015)
  • Generatív zene (Lázár Gábor, 2013)
  • Gesztusvezérelt és taktilis hangszerek (Mikolai Martin, 2013)
  • Grafikus notációk az elektronikus zene tükrében (Papp Viktorina, 2013)
  • Hanghatás - Frekvenciák hatása fizikai testekre (Ciocan Flaviu, 2013)
  • Hangszer és elektronika együttműködésének lehetőségei a kortárs komponált és improvizált zenében (Bencsik Gábor, 2017)
  • Idő és audio-vizualitás Bill Viola műveinek tükrében (Labus Máté, 2014)
  • Mechanikus elektronika mint hangforrás a XXI. század művészetében (Krasz Ádám, 2015)
  • Statikusság a zenében (Kiss Barnabás, 2015)
  • Valós idejű események zenei jelekké alakítása (Ollári Szabolcs, 2014)
  • Vokalitás az elektroakusztikus zenében (Bartha Márk, 2013)
 
A szakhoz kapcsolódó művészeti projektek:
 
Jelenlegi és végzett hallgatóink weboldalai: (a lista gyűjtés-bővítés alatt)
 
További információk:

 

Válogatás hallgatóink munkáiból:

A képzés indításának tizedik évfordulójára 2020-ban megjelent az EzmBA 10 címet viselő válogatáslemez, ami széles merítést mutat a nálunk tanuló és végzett hallgatók jelenlegi és egykori munkájából. Itt meghallgatható, megvásárolható: